-
Dear users,
On Monday, 17 February 2025, ELF 24/25 will be completely unavailable from 5:30 to 7:30 due to scheduled maintenance. We ask that you do not schedule any work within the ELF during this period.
Thank you for your understanding and we apologize for any complications.
System administrators
Skip available courses
Available courses


V kurzu naleznete materiály pro předmět s kódem MED05 (Přehled antické řecké literatury). Jedná se o ukázky dochovaných primárních textů řecké literatury z období archaického až helénistického (ca 8. stol. – 30 př. n. l.) a osnovy jednotlivých hodin. Jsou tu rovněž bonusové materiály v podobě odkazů na zajímavé diskusní pořady na internetu, mapek apod. Elektronický kurz jako takový nemá žádné oficiální ukončení, pro informace k ukončení klasického kurzu viz anotace v IS.
- Teacher: Irena Radová

Pokračování kurzu antické mytologie navazuje na mýty o bozích, probrané v podzimním semestru, výkladem lokálních hérójských pověstí. Kurz je členěn převážně geograficky podle místa, v němž byl daný mýtus prezentován a zahrnuje rovněž základní informace o různých typech recepce příslušných mýtů. K náplni kurzu viz anotace k předmětu v ISu.
- Teacher: Irena Radová

Tento kurz je stručným průvodcem řeckým a římským mytickým pantheonem. Je určen všem zájemcům o antickou mytologii. Důraz je přitom kladen na informace získané přímo z antických pramenů. Zde (v elfu) naleznete nahrané přednášky, osnovy k jednotlivým přednáškám, primární antické texty, z nichž čerpáme znalosti o mytologii, odkazy na diskuse k tématu na internetu apod. Elektronický kurz jako takový nemá žádné oficiální ukončení, pro informace k ukončení klasického kurzu viz anotace v IS.
- Teacher: Irena Radová

- Teacher: Karla Brücknerová
- Teorie množin jako formální systém a prostředek výstavby matematických disciplín
- Relační a operační struktury na množinách
- Grafy, orientované a neorientované
- Binární operace
- Konkrétní algebraické struktury - grupy, pologrupy, monoidy, svazy
- Fuzzy přístupy
- Statistika a pravěpodobnost
- Formální jazyky
- Teacher: Bohumil Fořt

Elfová podpora kurzu Kvantitativní výzkum (pre obory andragogika a sociálni pedagogika na úPV FF MUNI)
- Teacher: Tomáš Lintner
- Teacher: Ivo Buzek
- Teacher: Jan Chovanec
- Teacher: Alena Němcová Polická
Kurz je podporou praktického kurzu mikroskopie.
- Teacher: Ludmila Kaňáková Hladíková
Kurz slouží studentům historie jako výuková podpora přednášek a seminářů z Dějin pravěku a rané doby dějinné.
- Teacher: Ludmila Kaňáková Hladíková
This course will introduce students to a wide range of analytical techniques applied in ceramic studies providing an overview of recent archaeometric and archaeological approaches to pottery analysis and interpretation of ceramics.
It is intended to provide knowledge on analytical methods and approaches to the study of clay artefacts, including the acquisition of practical skills on ceramics analysis and data interpretation using pXRF.
- Teacher: Monika Zobková Koróniová
- Teacher: Dagmar Máliková
- Teacher: Alexandr Zvonek
- Teacher: Dagmar Máliková
- Teacher: Alexandr Zvonek
Podpora pro kurz PGMK510 Česká vzdělávací politika
- Teacher: Martin Majcík
Kurz Kvalitativní výzkum je určen zájemcům o teoretické i praktické seznámení s kvalitativní metodologií. V rámci kurzu se kombinují přednášky a samostatná práce. V elfové podpoře naleznete důležité zdroje a budou zde také odevzdávány průběžné úkoly.
- Teacher: Martin Majcík
Syllabus a materiál ke kurzu.
- Teacher: Vladimír Maňas
Kurs je prakticky zaměřen, na hodinách se čtou a překládají texty psané ve formálním stylu moderní čínštiny (shumian yu). Obsah textů je různorodý, od mediálních zpráv po naučná pojednání. Platforma elf má slúžiť na samostatnú prípravu študentov ny hodiny.
- Teacher: Zuzana Pospěchová

- Magister: Tomáš Weissar

Předmět je určen bakalářským, případně magisterským studentům. Podává základní přehled teoreticko-metodologických rámců výzkumu náboženské zkušenosti a její typologizace. Posluchači si tak osvojí pojmy jako mystická zkušenost, psychedelická zkušenost, zkušenost považovaná za náboženskou atd., naučí se rozlišovat mezi přístupy esencialismu (perennialismu), sociálního konstruktivismu a kognitivní vědy o náboženství, a poznají některé základní metodologické nástroje vhodné ke studiu náboženské zkušenosti. Během kurzu je vyžadována četba tří teoretických textů, vypracování jednoho komentáře a aktivita během seminárních diskuzí. Kurz bude uzavřen vypracováním vlastního návrhu na výzkumný projekt a jeho ústní obhajobou.
Výstupy z učení
- orientace v základních teoretických přístupech ke studiu náboženské zkušenosti od konce 19. století až po současnost,
- znalost základních metod studia náboženské zkušenosti,
- orientace v pojmech, které se ke studiu náboženské zkušenosti vážou,
- znalost kulturních a teoretických kontextů rozdílných způsobů studia a typologizací náboženské zkušenosti,
- schopnost porozumět teoretickým textům v anglickém jazyce,
- vypracování vlastního návrhu výzkumného projektu.
- Teacher: Jana Nenadalová

- Teacher: Michaela Boháčová
- Teacher: Pavel Kosek
- Teacher: Linda Rudenka
- Teacher: Pavel Kosek
- Teacher: Eva Křižková
- Teacher: Pavel Kosek
- Teacher: Eva Křižková

- Teacher: Michaela Boháčová
- Teacher: Martin Březina
- Teacher: Pavel Kosek
- Teacher: Marta Šimečková
- Teacher: Michaela Boháčová
- Teacher: Martin Březina
- Teacher: Pavel Kosek
- Teacher: Eva Křižková
- Teacher: Linda Rudenka
- Teacher: Jana Villnow Komárková

Profilující/základní kurz vedlejšího studijního plánu navazujícího magisterského studia bohemistiky a studijních plánů učitelského studia. Jeho cílem je podat shrnující a rozšiřující poučení o podstatných aspektech studia českého jazyka a klíčových oblastech jazykovědné bohemistiky. Zvláštní pozornost je věnována tématům akcentovaným výzkumem v ÚČJ FF MU a ve spolupracujících brněnských odděleních ÚJČ AV ČR.
- Teacher: Michaela Boháčová
- Teacher: Pavel Caha
- Teacher: Marie Hanzelková
- Teacher: Milada Hirschová
- Teacher: Zdeňka Hladká
- Teacher: Petr Karlík
- Teacher: Simona Khatebová
- Teacher: Pavel Kosek
- Teacher: Klára Osolsobě
- Teacher: Jarmila Vojtová
- Teacher: Markéta Ziková
- Teacher: Hana Žižková

Kurz je určen jako elektronická opora kurzu Základy onomastiky CJJ26 nabízeného Ústavem českého jazyka FF MU.
- Teacher: Michaela Boháčová

Materiály ke kurzu CJBA18 Historická toponomastika.
- Teacher: Michaela Boháčová

Elektronický kurz Stará čeština je určen jako e-learningová opora výuky stejnojmenného předmětu (Stará čeština CJBB138).
- Teacher: Michaela Boháčová
- Teacher: Hana Žižková

E-learningový doplněk běžné výuky předmětu Kurz správného psaní pro nebohemisty. Kurz si klade za cíl upevnit a dále rozšířit poznatky a vědomosti o současné české kodifikaci a také umožnit studentům získané dovednosti správného psaní samostatně procvičit na různých typech úloh.
- Teacher: Simona Khatebová
- Teacher: Hana Žižková
Předmět je věnován elementárnímu poučení o ediční přípravě textů různých vývojových období, o metodách jejich jazykového a formálního zpracování. Po absolvování předmětu bude student znát základní pojmosloví textologie a editologie, bude schopen udělat korekturu textu, bude se orientovat v textologické a typografické přípravě textů pro ediční praxi.
- Teacher: Tereza Lojdová
Předmět PLIN041 se zaměřuje na historii oboru počítačové lingvistiky, a to i na jeho "předpočítačové období". Zahrnuje přibližně 100 let vývoje od 90. let 19. st. do 90. let 20. st. E-learningová podpora slouží především k zprostředkování studijních materiálů a dostupných informačních zdrojů.
- Teacher: Dana Hlaváčková

Cílem kurzu Korektorská cvičení je seznámení studentů se zásadami korektorské práce. Předpokladem je dobrá znalost kodifikace češtiny a základní znalost korektorských značek. Zaměříme se na správné používání korektorských značek, vyznačování pravopisných, syntaktických, typografických a věcných chyb v textu, dodržování typografických pravidel. Kurz je zaměřen prakticky.
- Teacher: Hana Žižková
- Teacher: Michaela Boháčová
- Teacher: Pavel Kosek
- Teacher: Linda Rudenka

- Teacher: Nicola Catherine Fořtová
This course will explore important works and concepts in
nineteenth-century American literature that influenced later science
fiction. The texts we read will discuss social and technological changes
in the United States through plots involving time travel, unexplored
worlds, and fantastic inventions. Covered authors include: Washington
Irving, Edgar Allan Poe, Mary Griffith, Nathaniel Hawthorne, Martin
Delany, Mark Twain, Mary Bradley Lane, and Charles W. Chesnutt. We will
focus on the ways in which these authors address nineteenth-century
debates about race, gender, and the growing American empire. This course
will teach students to identify key texts in the history of science
fiction in the United States, analyze their connections to nineteenth
century American social movements, and appreciate the complex sources of
later science fiction texts.
- Teacher: Katie Googe
The aim of the course is to enable students to improve their ability to discuss, present and write about literature in English. The students can expect a more sophisticated and academic version of a "book club".
- Teacher: Eva Juhasová

- Teacher: Jeffrey Alan Vanderziel

A survey of the physical, political, historical, social and cultural
geographies of the United States. The course will examine the various
states and regions of the U.S. in some detail, focusing on the topics
hidden under the five geographies mentioned. Students should acquire a
good working knowledge of many aspects of American studies which are not
focused on in other courses in the department. Emphasis will be placed
on students demonstrating knowledge acquired in the course.
- Teacher: Jeffrey Alan Vanderziel