Komunikační tréning je především prostor, kde můžete pracovat na svých komunikačních schopnostech. Každý trénuje to, co potřebuje. Někteří se zbavují nervozity a učí se být uvolnění před publikem. Jiní experimentují s formou, která zaujme posluchače. Další hledají, jak srozumitelně vysvětlit složité myšlenky jejich diplomové práce.
Možná si budete myslet, že předmět by se měl jmenovat prezentační tréning, protože ta nejviditelnější část je trénování prezentací – tedy výstupů před publikem. Reálná komunikace je mnohem komplexnější a složitější než jednostranná prezentace. A abychom se mohli zaměřit a zlepšovat, tak záměrně zjednodušujeme. Na fotbalovém tréningu je taky mnoho času věnováno individuální práci, i když fotbal je založený na spolupráci týmu…
Připravená prezentace: Víte přesně, co chcete říct. Víte přesně, na co se chcete zaměřit. Přehledná situace – jen vy a publikum. Žádný powerpoint, žádné mikrofony, nic co by rozptylovalo. 5 minut.
Impro: Trochu jako jazz. Nevědět co řeknete, a být při tom v pohodě. Sebrat odvahu a začít mluvit. Na zadané téma. Zklidnit se, zorientovat se a říct něco smysluplného. Uvolnit se ještě více a přijít s originálním pojetím. Zaujmout a vypointovat!
Zpětná vazba: Říct kolegovi, jak jsem vnímal jeho výkon. Jasně vyzdvihnout, co na mě zapůsobilo a proč. Taktně, ale přímo vysvětlit, co pro mě nefungovalo a navrhnout změnu. Podporovat učení celé skupiny.
- Teacher: Kristýna Dohnalová
- Teacher: Tomáš Stolařík
Communication skills training is space where you can work on your communication skills. We attempt to improve abilities such as presenting messages, being able to listen actively and giving adequate feedback – in other words, to be able to communicate better. We develop these abilities by prepared speeches, various kinds of feedbacks and techniques of theatre improvisation. Every student is involved throughout the whole lesson.
Everybody trains something else. Some people work on getting rid of stage fright to be more relaxed in front of audience. Some people experiment with a form, which would catch listeners' attention. Other look for a way to simply explain complicated ideas of their diploma theses. Everyone starts at a different level and consequently, the final picture is different for each of them. The course is not about comparing to others, but working on individual skills with group support.
Prepared speech: You know what you want to say and what to focus on. Simple situation - just you and your audience. No powerpoint, no microphones, no distraction - 5 minutes.
Improvisation: You don't know what you are going to say and you are ok with it. Take courage and start to speak on given topic. Calm down, orientate yourself and say something meaningful.
Feedback: Telling your colleague the way you perceived his or her performance. Ability to pinpoint what impressed you or had an impact on you and why. Explaining tactfully but explicitly, what didn't work for you and suggesting improvement. Supporting group learning.
- Teacher: Barbora Kubantová