Dear users, during the spring semester the IP addresses of computers in the faculty PC classrooms have changed. If you are testing students in the classrooms using ELF tests and are using the option to restrict access to specific computers, please make sure you have the correct IP address range listed in the "Require Network Address" field. Please refer to the PC Classroom Testing Guidelines for the address ranges for each classroom..
Installation for 22/23
You are in a new installation for the academic year 2022/2023. You can already transfer your older courses to this installation or create new courses in it. Please read the prepared instructions
During the holiday season, there may still be minor setup changes to the installation.
Hledáme vyučující, kteří by byli ochotní sdílet se svými kolegyněmi a kolegy, jakým způsobem používají umělou inteligenci pro přípravu výuky, výuku samotnou a obecně svoji práci.
Cíl:
Chtěli bychom uspořádat setkání, jehož součástí by bylo představení konkrétních příkladů práce s umělou inteligencí ve výuce a prezentace osvědčených metod a aktivit s využitím AI.
Kdy?
Setkání se bude konat v září a datum bude upřesněno.
Pokud máte zájem s námi spolupracovat, prosím přihlaste se prostřednictvím formuláře níže. Spolupráce bude finančně ohodnocena.

kursliste überspringen
Kursliste
Kurz pro zkoušku z předmětu Italská lingvistika II v počítačové učebně.
- Trainer/in: Magdaléna Nahálková

- Trainer/in: Alžbeta Jurkovičová
- Trainer/in: Eliška Straková
Kurz Kvalitativní výzkum je určen zájemcům o teoretické i praktické seznámení s kvalitativní metodologií. V rámci kurzu se kombinují přednášky a samostatná práce. V elfové podpoře naleznete důležité zdroje a budou zde také odevzdávány průběžné úkoly.
- Trainer/in: Martin Majcík
- Trainer/in: Barbora Nekardová
- Trainer/in: Thomas Rankin
- Trainer/in: Thomas Rankin
- Trainer/in: Thomas Rankin
Řízení průchodu kurzem
Úterý 4. 10. 2022, 14:00–17:00

- Trainer/in: Jakub Jarina
- Trainer/in: Honza Štěpánek
This is an individual section for Jeff Smith's course; the course has different instructors who require different types of student assignments and distribute different methods and information.
- Trainer/in: Abigail Mokra
- Trainer/in: Marek Mikeš
- Trainer/in: Zdeněk Záhora
- Trainer/in: Karla Brücknerová
- Trainer/in: Barbora Nekardová
- Trainer/in: Jiří Gazda
E-learningový doplněk běžné výuky předmětu Kurz správného psaní pro nebohemisty. Kurz si klade za cíl upevnit a dále rozšířit poznatky a vědomosti o současné české kodifikaci a také umožnit studentům získané dovednosti správného psaní samostatně procvičit na různých typech úloh.

- Trainer/in: Tereza Kopecká
- Trainer/in: Filip Kubeček
- Trainer/in: Kateřina Najbrtová
- Trainer/in: Hana Žižková
Cílem kurzu Korektorská cvičení II. je ukázat, že text musíme vnímat jako celek. I opravování dílčích pravopisných chyb by mělo text stmelovat a ke správně provedené korektuře nestačí jen odstranit gramatické chyby, je důležité uhlídat i jednotnost celého textu.

- Trainer/in: Veronika Mikolášková
- Trainer/in: Hana Žižková
E-learningový doplněk běžné výuky předmětu Kurz správného psaní pro nebohemisty. Kurz si klade za cíl upevnit a dále rozšířit poznatky a vědomosti o současné české kodifikaci a také umožnit studentům získané dovednosti správného psaní samostatně procvičit na různých typech úloh.

- Trainer/in: Hana Žižková
Cílem kurzu Korektorská cvičení je seznámení studentů se zásadami korektorské práce. Předpokladem je dobrá znalost kodifikace češtiny a základní znalost korektorských značek. Zaměříme se na správné používání korektorských značek, vyznačování pravopisných, syntaktických, typografických a věcných chyb v textu, dodržování typografických pravidel. Kurz je zaměřen prakticky.

- Trainer/in: Veronika Mikolášková
- Trainer/in: Hana Žižková
Profilující/základní kurz vedlejšího studijního plánu navazujícího magisterského studia bohemistiky a studijních plánů učitelského studia. Jeho cílem je podat shrnující a rozšiřující poučení o podstatných aspektech studia českého jazyka a klíčových oblastech jazykovědné bohemistiky. Zvláštní pozornost je věnována tématům akcentovaným výzkumem v ÚČJ FF MU a ve spolupracujících brněnských odděleních ÚJČ AV ČR.

- Trainer/in: Michaela Boháčová
- Trainer/in: Pavel Caha
- Trainer/in: Linda Doleží
- Trainer/in: Milada Hirschová
- Trainer/in: Zdeňka Hladká
- Trainer/in: Petr Karlík
- Trainer/in: Pavel Kosek
- Trainer/in: Michal Křístek
- Trainer/in: Klára Osolsobě
- Trainer/in: Lucie Taraldsen Medová
- Trainer/in: Michala Vacíková
- Trainer/in: Jarmila Vojtová
- Trainer/in: Markéta Ziková
- Trainer/in: Hana Žižková
Během
semestru studenti získají základní znalosti a dovednosti v oblasti aktivního i
pasivního překladu základních typů obchodních, administrativních, komerčních a
marketingových textů a textů z oblasti cestovního ruchu. Kurz je zaměřen
především na osvojení si základní slovní zásoby a specifických syntaktických
konstrukcí.
Po
absolvování kurzu budou studenti schopni produkovat adekvátně přeložené texty,
které budou psány kultivovaným jazykem prostým stylistických i gramatických
chyb a překlepů.
OBSAH:
1. Ekonomika
2. Banky a finance
3. Mezinárodní vztahy
4. Cestovní ruch
5. Trh práce, politika zaměstnanosti
6. Systém soc. zabezpečení, rodný list
Přednáška kombinovaná se seminární formou výuky (překlady
domácí i na hodinách, společná rozprava o jednotlivých překladových řešeních a
obtížných pasážích).
Povinná docházka (75%).
Plnění zadaných domácích úkolů (studium slovní zásoby a syntaktických konstrukcí z~jednotlivých typů textů).
Včasné odevzdání všech zadaných domácích překladů.
Odevzdání závěrečného bodovaného překladu.
- Trainer/in: Eva Kudrjavceva Malenová
- Trainer/in: Stanislava Špačková
- Trainer/in: Tatiana Peťková
Kurz seznamuje studenty se základními termíny řecké filosofie (a s
jejich latinskými ekvivalenty). Jeho cílem je vštípit studentům
terminologický základ pro studium dějin filosofie a zároveň jim nastínit
systematické členění filosofie díky seřazení probíraných termínů podle
jednotlivých filosofických disciplín.
- Trainer/in: Josef Petrželka
- Koncepty fikčnosti
- Diskursivní pojetí fikce
- Fikční a nefikční reference
- Fikční a faktuální narativ
- Modernistická fikce a historie
- Postmodernistická fikce a historie
- Realistický narativ
- Typologie fikčních světů
- Autobiografie a autofikce
- Literární mýtus
- Fantastická literatura.
- Trainer/in: Bohumil Fořt
Seminář představuje základní pojmy a problémy literární teorie. Tyto pojmy budou sledovány v historickém kontextu, v návaznosti na tradici poetiky a rétoriky,ale i filozofie, estetiky a jiných disciplín, a budou reflektovat též základní problémy obecné literární vědy. • Součástí semináře bude interpretace vybraných teoretických a uměleckých textů.
Po ukončení kursu studenti získají: • - znalost základní literárně teoretické terminologie z oblastí poetologie, genologie, versologie a naratologie; • - znalost základních literárně teoretických přístupů a strategií k interpretaci literárních textů; • - schopnost aplikovat tyto znalosti a strategie na analýzu konkrétních literárních textů • - schopnost používat primární a sekundární literárněteoretickou literaturu.
- Trainer/in: Bohumil Fořt
E-kurz RSn070 Vybrané kapitoly z českého pravopisu.
- Trainer/in: Zbyněk Michálek
Přednáškový kurz se věnuje dějinám antické filosofie od počátků až po Aristotela. Studenti se seznámí s vývojem antické filosofie, s hlavními postavami a problémy tohoto období.
- Trainer/in: Josef Petrželka
Podpora pro kurzy PBB009 Odborná praxe a supervize I. (jaro) a PBB013 Odborná praxe a supervize II. (podzim)
- Trainer/in: Martin Majcík

- Trainer/in: Šárka Hurbánková
- Trainer/in: Paolo Tabacchini
Kurz SUP002 či UZB002 Školní pedagogika je věnován základním tématům školní pedagogiky: učitelství a profesi učitele, žákovi jako subjektu výchovy a vzdělávání, komunikaci ve školní třídě, škole jako specifické instituci, kurikulu, systému současného školství v ČR, nejnovějším trendům a alternativním školským teoriím či vzdělávací politice. Kurz má seminární podobu a je postaven na třech pilířích: přednášce vyučujícího, samostudiu nabízených materiálů a aktivní diskuzi studentů a vyučujícího prostřednictvím webináře.
Na kurz Školní pedagogika navazuje prakticky orientovaný kurz UZB003 či SUP003 Školní didaktika a kurz zaměřený na inkluzivní vzdělávání UZB005 či SUP005 Speciální pedagogika a pedagogická diagnostika (oba vypisované v JS).
- Trainer/in: Karla Brücknerová
- Trainer/in: Ingrid Procházková
- Trainer/in: Zuzana Šalamounová
In this course you can find information about the course content, requirements, reading and quizzes for the course.
- Trainer/in: Nicola Catherine Fořtová
Kurz se věnuje četbě a procvičování textu v psaném stylu (shumianyu); důraz se klade na porozumění větné skladby a soustavné budování slovní zásoby.
- Trainer/in: Terézia Hegerová
- Trainer/in: Magdaléna Rychetská
- Trainer/in: Tomáš Masař
The aim of this course is to be able to function in English in the field
of education and use of digital technologies. Specifically, to be able
to understand specialized texts when reading and listening and they will
be able to use the terminology and specific vocabulary when speaking
and writing.
Students will have an opportunity to demonstrate their theoretical and
practical knowledge from other courses in debates, discussions, writing
ICT posters and blogs and running workshops while using English as the
medium of communication in the course. The topics of discussions are
subject to negotiations and suggestions of the students and their needs.
Example topics that could be researched during this course include:
- flipped classroom
- project-based learning, problem-based learning
- task-based learning
- blended learning
- online education (engagement, online interaction, synchronous/asynchronous, etc.)
- gamification
- learning management systems (Moodle, Google Classroom, Blackboard, etc.)
- Presence (teacher, cognitive, social)
- Assessment and feedback with technology
For more information see https://is.muni.cz/auth/course/phil/podzim2021/CJVAICT?lang=en
- Mentor: Belinda Rachael Allan
Online kurz, který vás provede celým procesem práce s daty v humanitních vědách od jejich získávání digitalizací, nebo přímo z digitálních zdrojů, přes čištění, zpracování a analýzu rozličných typů dat, po prezentaci formou vizualizace nebo publikování a závěrečnou archivaci. Dozvíte se mimo jiné, jak probíhá digitalizace starých tisků a knih v praxi, jak neuronové sítě pomáhají počítačům “vidět” obrazové materiály, jak díky počítači přečíst stovky knih, proč síťová analýza zajímá epidemiology, historiky i sociology, nebo jak pomocí vizualizací dat bojovat proti chorobám či zločinu.

- Trainer/in: Miroslav Bartošek
- Trainer/in: Jana Horáková
- Trainer/in: Matěj Ištvánek
- Trainer/in: Michal Konečný
- Trainer/in: Hana Kubelková
- Trainer/in: Daniel Kvak
- Trainer/in: Michal Lorenz
- Trainer/in: Jiří Marek
- Trainer/in: Tomáš Marek
- Trainer/in: Adam Mertel
- Trainer/in: Štěpán Miklánek
- Trainer/in: Zuzana Nevěřilová
- Trainer/in: Veronika Wölfelová
- Trainer/in: David Zbíral
- Trainer/in: Eduard Lazorík
- Trainer/in: Alžbeta Zavřelová

- Trainer/in: Danuša Čižmíková
Kurz uzavírá čtyřsemestrální cyklus výuky finštiny pro neoborové studenty. Stejně jako BAX203 očekává kromě aktivity v ELFu také účast na pravidelných setkáváních.
- Trainer/in: Jana Břehovská

- Trainer/in: Tereza Teerink Turzíková
- Trainer/in: Dagmar Máliková
- Trainer/in: Alexandr Zvonek
- Trainer/in: Dagmar Máliková
- Trainer/in: Alexandr Zvonek
- Trainer/in: Jiří Kouřil